Script raportare date AdWords într-o foaie de calcul

No Comments

Script raportare date AdWords într-o foaie de calcul

Optimizarea bazată pe reguli de la Optmyzr a adăugat recent capacitatea de a se integra cu orice date terță parte prin foi de calcul Google. Prin conectarea datelor de conversie a convorbirilor, a datelor CRM, a datelor interne de afaceri sau a datelor despre aproape orice altceva, agenții de publicitate pot acum să construiască niște optimizări foarte interesante. Chiar și cazul clasic Bid By Weather, care a fost promovat atât de mult prin Scripturile AdWords, poate fi acum implementat de către agenții de publicitate care utilizează Optmyzr fără a scrie nici un cod.

Pentru a ajuta agenții de publicitate să creeze foile de calcul pentru unele dintre cele mai frecvente cazuri de utilizare, cum ar fi licitarea prin nume sau tip de conversie, am scris un script AdWords simplu, care poate extrage orice date AdWords într-o foaie de calcul și le actualizează la fel de des ca pe oră. Această foaie de calcul poate fi apoi legată de o optimizare bazată pe reguli în Optmyzr, astfel încât este întotdeauna gata să ruleze o optimizare cu datele corecte.

Introduceți automat datele AdWords în mod automat într-o foaie de calcul

Chiar dacă nu intenționați să utilizați acest script pentru a automatiza gestionarea contului dvs., este totuși util dacă aveți nevoie de o modalitate de a obține o mulțime de date AdWords brute într-o foaie de calcul. Acesta poate fi, de asemenea, un mare supliment la rapoartele actuale Optmyzr, care se concentrează mai mult pe evidențierea aspectelor importante ale unui cont și prin prezentarea de informații care ar putea fi utile mai degrabă de către un părinte decât de un practician PPC.

Scriptul poate prelua mai multe rapoarte AdWords și le poate adăuga ca foi de calcul diferite sau file diferite în aceeași foaie de calcul.

Cum se utilizează scriptul

Pentru fiecare raport pe care doriți să îl adăugați într-o foaie de calcul, va trebui să aveți o secțiune a codului care specifică interogarea, adresa URL a foii de calcul, numele tabelului și versiunea raportului. Varianta noastră de probă conține deja câteva interogări de eșantion, însă permiteți echipei noastre de asistență să știe dacă aveți nevoie de ajutor pentru a realiza o altă interogare.

Interogări pentru a pune rapoartele AdWords în foaie de calcul
Acestea sunt setările pe care trebuie să le modificați pentru a pune datele corecte AdWords în foaia de calcul dorită.

Puteți modifica următoarele variabile cu setările dvs.:

  • interogare: aceasta este interogarea AWQL care îi spune lui AdWords ce date să includă. Am adăugat câteva interogări de eșantion în cod sau puteți scrie propriile dvs. ca și SQL-ul de scriere.
  • spreadsheetUrl: adresa URL a foii de calcul Google pe care acest script o va actualiza.
  • tabName: numele foii (file) din foaia de calcul care ar trebui actualizată.
  • reportVersion: versiunea rapoartelor API AdWords pe care le utilizați. Datele disponibile în API-ul Anunțuri se modifică periodic, astfel încât acest lucru asigură faptul că scriptul nostru discută cu versiunea corectă a programului AdWords.

Pentru a rula acest cod, trebuie doar să îl adăugați ca un script nou în AdWords și să îl programați. Cel mai probabil, va trebui doar să programați acest lucru pentru a rula o dată pe zi, la începutul zilei.

 

Resurse

  1. În AdWords API de raportare liste de rapoarte și câmpurile disponibile. Utilizați această opțiune pentru a găsi ce raport să utilizați pentru datele de care aveți nevoie. Utilizați-l și pentru a afla ce date puteți combina într-un singur raport. Rețineți că unele tipuri de date nu sunt compatibile, cum ar fi “ConversionCategoryName” și “Clicuri”.
  2. Ghidul AWQL explică modul în care o interogare. Rețineți că, deși AWQL acceptă ordonarea și limitarea rezultatelor, această funcționalitate nu este disponibilă atunci când se utilizează AWQL în interiorul scripturilor AdWords. Aceasta înseamnă că raportul dvs. va include toate rezultatele în nici o ordine particulară și atunci când executați din nou același raport, ordinea rezultatelor se poate modifica.

Exemple de interogări

Următoarele interogări de eșantion sunt compatibile cu reportVersion v201710

O defalcare a tipurilor de conversii pentru toate cuvintele cheie de conversie din AdWords în ultimele 30 de zile:

'SELECT AdGroupId, ID, Conversii, ConversionCategoryName' + 
'FROM KEYWORDS_PERFORMANCE_REPORT' + 'DURING LAST_30_DAYS'     

O defalcare a numelor conversiilor pentru toate cuvintele cheie de conversie din AdWords în ultimele 30 de zile:

'SELECT AdGroupId, ID, conversii, nume_clasament_conversie' + 
'FROM KEYWORDS_PERFORMANCE_REPORT' + 'DURING LAST_30_DAYS'     

 

Scriptul

The Script
// Instructions:
// You can edit the following settings
// – query: this is the AWQL query that tells AdWords what data to include. We’ve added a few sample queries in the code or you can write your own just like your write SQL.
// – spreadsheetUrl: the Url of the Google spreadsheet that this script will update.
// – tabName: the name of the sheet (tab) in the spreadsheet that should be updated.
// – reportVersion: the version of the AdWords API reports you’re using. The data available in the Ads API changes periodically so this ensures our script talks to the right version of AdWords.

var QUERIES = [{‘query’ : ‘SELECT AdGroupId, Id, Conversions, ConversionTypeName ‘ +
‘FROM KEYWORDS_PERFORMANCE_REPORT ‘ +
‘DURING LAST_30_DAYS’,
‘spreadsheetUrl’ : ‘https://docs.google.com/spreadsheets/d/1dTabZAFRsguG6WQP0VofAynEcsPOtYdiktz5VSB77pw/edit#gid=0’,
‘tabName’ : ‘Conversion Types’,
‘reportVersion’ : ‘v201710’
},
{‘query’ : ‘SELECT CampaignName, Clicks, Impressions, Cost ‘ +
‘FROM CAMPAIGN_PERFORMANCE_REPORT ‘ +
‘WHERE Impressions > 10 ‘ +
‘DURING LAST_30_DAYS’,
‘spreadsheetUrl’ : ‘https://docs.google.com/spreadsheets/d/1dTabZAFRsguG6WQP0VofAynEcsPOtYdiktz5VSB77pw/edit#gid=0’,
‘tabName’ : ‘Campaigns’,
‘reportVersion’ : ‘v201710’
}
];

function main() {
for(var i in QUERIES) {
var queryObject = QUERIES[i];
var query = queryObject.query;
var spreadsheetUrl = queryObject.spreadsheetUrl;
var tabName = queryObject.tabName;
var reportVersion = queryObject.reportVersion;
//Logger.log(spreadsheetUrl + ” ” + query);
var spreadsheet = SpreadsheetApp.openByUrl(spreadsheetUrl);
var sheet = spreadsheet.getSheetByName(tabName);
var report = AdWordsApp.report(query, {apiVersion: reportVersion});
report.exportToSheet(sheet);
}
}

This is author biographical info, that can be used to tell more about you, your iterests, background and experience. You can change it on Admin > Users > Your Profile > Biographical Info page."

    About us and this blog

    We are a digital marketing company with a focus on helping our customers achieve great results across several key areas.

    Request a free quote

    We offer professional SEO services that help websites increase their organic search score drastically in order to compete for the highest rankings even when it comes to highly competitive keywords.

    Subscribe to our newsletter!

    There is no form with title: "SEOWP: MailChimp Subscribe Form – Vertical". Select a new form title if you rename it.

    More from our blog

    See all posts
    No Comments

      Leave a Comment