rss

 

http://ecompedia.ro Consultanta in comert electronic. Totul despre e-commerce si marketing online
Sun, 25 Mar 2018 08:05:31 +0000
en-US
hourly
1

http://ecompedia.ro/wirecard-lansat-plata-online-via-wearables-europa.html http://ecompedia.ro/wirecard-lansat-plata-online-via-wearables-europa.html#respond
Sun, 25 Mar 2018 08:01:18 +0000

Wirecard a lansat plata online via wearables, in Europa


Compania Wirecard, care ofera tehnologii financiare digitale, a lansat in Europa Centrala si de Est sistemul de plata online propriu, perfect pentru companiile care organizeaza evenimente, stadioane si mall-uri, citim pe wirecard.com. Prin intermediul acestui sistem inchis de plata, oricine poate tranzactiona bani in timp real, incarcand (in doar cateva secunde) cardul propriu/un produs wearable […] The post Wirecard a lansat plata online via wearables, in Europa appeared first on ECOMpedia – powered by GPeC. ]]>

WirecardCompania Wirecard, care ofera tehnologii financiare digitale, a lansat in Europa Centrala si de Est sistemul de plata online propriu, perfect pentru companiile care organizeaza evenimente, stadioane si mall-uri, citim pe wirecard.com. Prin intermediul acestui sistem inchis de plata, oricine poate tranzactiona bani in timp real, incarcand (in doar cateva secunde) cardul propriu/un produs wearable la orice punct de informatii sau pe Internet. Solutia de plata poate fi integrata in casierii, la POS-uri.

Primul client care l-a adoptat este Smart Business Center, din Graz (Austria), care doreste sa impulsioneze digitalizarea in zona. „Asteptam cu nerabdare sa ne aducem solutia de plata in intreaga Europa Centrala si de Est. Vedem pe piata o cerere enorma pentru sisteme de plata digitale inchise – mai ales pentru companiile care au sute si mii de angajati. In plus, anticipam o cerere in acest sens din partea industriei de autoturisme electronice, care vor sa ofere clientilor astfel de solutii”, a transmis Roland Toch (Managing Director al Wirecard CEE).

The post Wirecard a lansat plata online via wearables, in Europa appeared first on ECOMpedia – powered by GPeC. ]]>
http://ecompedia.ro/wirecard-lansat-plata-online-via-wearables-europa.html/feed
0

http://ecompedia.ro/benchmark-platforme-de-comert-electronic.html http://ecompedia.ro/benchmark-platforme-de-comert-electronic.html#respond
Sat, 24 Mar 2018 15:59:40 +0000

Benchmark Platforme de Comert Electronic


Benchmark Platforme de Comert Electronic appeared first on ECOMpedia – powered by GPeC. ]]>
Ultimul Update: 24 martie 2018 – 246 respondenti, 284 de platforme ecommerce folosite, PrestaShop 51, WooCommerce 48, OpenCart 37, Magento 31, Custom 24 Benchmark-ul despre Platforma de Comert Electronic folosita de magazinele online din Romania, este rezultatul analizei unui sondaj derulat in mod continuu cu ajutorul membrilor comunitatii de pe Facebook, grupul “Comert Electronic“. Daca vrei sa participi si tu la acest sondaj (dupa trimiterea informatiilor ai acces si la datele acestuia) o poti face completand formularul de aici. Acest benchmark este orientativ, el nefiind oficial si reprezentativ la nivel national sau pe o anumita nisa din e-commerce. Platformele de E-Commerce folosite reprezinta uneori date sensibile si multi comercianti online au temeri in a le comunica unei autoritati in domeniu. ECOMpedia a reusit sa colecteze aceste date pentru membri acestei industri cu ajutorul comunitatii create in jurul acestui site. Vom continua sa facem aceste lucruri, sa ajutam magazinele online in efortul lor de a creste. Scopul acestui site este de a ajuta 10.000 de magazine online. Sectiunea 1 Platformele de Comert Electronic folosite de participantii la sondaj

PrestaShop 51, WooCommerce 48, OpenCart 37, Magento 31, Custom 24 Distributia naturala a cifrei de afaceri anuale a celor care au participat la sondaj

axa x = cifra de afaceri anuala, axa y = numarul de magazine

Numarul de Respondenti si Numarul de Platforme de Comert Electronic folosite

Sectiunea 2 – Analiza pe fiecare din principalele platforme de ecommerce

PrestaShop

WooCommerce

OpenCart

Magento

Custom – InHouse

Sectiunea 3 – Alte studii legate de Distributia Platformelor de e-Commerce din Romania Articolul datat iunie 2013 de pe site-ul Agile Media – https://agilemedia.com/ro/thestateof-ro-e-commerce/ Un alt sondaj facut de mine personal in 2013 – http://www.liviutaloi.ro/2013/02/18/lista-platformelor-e-commerce-folosite-romania-un-sondaj-despre-popularitatea-acestora/   Daca vrei sa participi si tu la acest sondaj privind platform de comert electronic a magazinului tau online, (dupa trimiterea informatiilor ai acces si la datele acestuia) o poti face completand formularul de aici. Daca stii alte linkuri cu benchmark-uri la nivel national sau international despre platformele de comert electrnic folosite de magazinele online te rugam sa ne contactezi la adresa info@ecompedia.ro. Multumim. The post Benchmark Platforme de Comert Electronic appeared first on ECOMpedia – powered by GPeC. ]]>
http://ecompedia.ro/benchmark-platforme-de-comert-electronic.html/feed
0

http://ecompedia.ro/vrei-credit-pentru-cumparaturi-online-alege-libra-internet-bank.html http://ecompedia.ro/vrei-credit-pentru-cumparaturi-online-alege-libra-internet-bank.html#respond
Sat, 24 Mar 2018 06:00:24 +0000

Vrei credit pentru cumparaturi online? Alege Libra Internet Bank!


Vrei sa iti cumperi ceva pe Internet si un credit ar fi optiunea potrivita pentru tine? Sau ai un site e-commerce si vrei sa oferi clientilor tai inca o modalitate de plata? Libra Internet Bank (LIB) are solutia pentru ambele variante: compania a lansat o platforma de creditare inovatoare, usor si rapid de integrat in […] The post Vrei credit pentru cumparaturi online? Alege Libra Internet Bank! appeared first on ECOMpedia – powered by GPeC. ]]>

libra credit samsungVrei sa iti cumperi ceva pe Internet si un credit ar fi optiunea potrivita pentru tine? Sau ai un site e-commerce si vrei sa oferi clientilor tai inca o modalitate de plata? Libra Internet Bank (LIB) are solutia pentru ambele variante: compania a lansat o platforma de creditare inovatoare, usor si rapid de integrat in orice magazin online, care ofera credite online, in 2 ore, anunta ziare.com. Un chatbot LIB se ocupa de formalitati, doritorii pot otine informatii suplimentare prin serviciul de video banking, iar sumele imprumutate sunt de maxim 20.000 de lei, pe maximum 60 de luni, fara avans.

„Am observat un apetit crescut pentru diversificarea modelelor de conversie in comertul online si am decis sa venim in sprijinul comerciantilor si cumparatorilor online, prin solutiile noastre digitale. Aceasta platforma este un pas inainte pentru servicii bancare disponibile online, in orice moment al zilei si acolo unde clientul are o nevoie concreta, nu neaparat in spatiul traditional bancar”, a explicat Octavian Hera (Director Marketing & Digital Libra Internet Bank).

Oferta este disponibila atat pentru clientii bancii, cat si pentru clienti noi. Unul dintre primii parteneri care au integrat platform in magazinul online propriu este SamsungPlaza.ro. „Din dorinta de a oferi clientilor nostri solutii de plata diversificate, simple, rapide, dar mai ales sigure pentru magazine si platforma noastra online, am optat fara ezitare pentru Libra Internet Bank. Am gasit un partener de incredere, inovator si apropiat ce a contribuit semnificativ la cresterea magazinului nostru”, spune Toader Bogdan (Marketing Manager Activ Invest SRL, distribuitor autorizat al produselor Samsung).

The post Vrei credit pentru cumparaturi online? Alege Libra Internet Bank! appeared first on ECOMpedia – powered by GPeC. ]]>
http://ecompedia.ro/vrei-credit-pentru-cumparaturi-online-alege-libra-internet-bank.html/feed
0

http://ecompedia.ro/seo-fotografii-magazin-online.html http://ecompedia.ro/seo-fotografii-magazin-online.html#respond
Fri, 23 Mar 2018 14:04:59 +0000

Cum ar trebui un magazin online sa faca optimizare pentru motoarele de cautare, pentru fotografiile produselor si fotografii din blog?


Cum ar trebui un magazin online sa faca optimizare pentru motoarele de cautare, pentru fotografiile produselor si fotografii din blog? appeared first on ECOMpedia – powered by GPeC. ]]>
seo-web-marketing-optimize

Dau mai jos o lista de solutii prin care un magazin online poate sa faca optimizare pentru motoarele de cautare (SEO) pentru fotografii, atat pentru cele de produse, cat si pentru cele din blog.

Motivul pentru care detinatorul unui magazin online ar trebui sa fie interesat de SEO pentru fotografii este ca traficul din Google Imagini (Google Images) poate fi o sursa de clienti. Un vizitator poate cauta fotografii cu un produs, sa ajunga la voi in site, mai ales de cand Google nu mai permite linkul direct catre imagini, si cine cauta fotografii poate ajunge direct in site, si dupa ce ajunge in site poate fi convertit in client.

Ar trebui, totusi sa retineti ca sunt mai multe tipuri de continut pentru un site – video (poate fi incorporat/embedded din YouTube), prezentari (create de voi si incorporate/embedded din SlideShare), chiar si audio, pentru podcasturi (SoundCloud poate fi o solutie buna).

Retineti ca ar trebui sa aveti drept de copyright asupra fotografiilor pe care le optimizati – fie obtineti fotografiile cu drept de publicare de la producator, fie includeti fotografii cumparate de pe site-uri cu imagini stock, fie preluati doar fotografii pentru care e specificat clar ca aveti drept de a prelua acele fotografii (exemplu – Creative Commons — Attribution 4.0 International — CC BY 4.0).

Cum optimizezi o fotografie?

  • Evita sa folosesti orice alte formate decat PNG, GIF sau JPG/JPEG. Fisierele JPG pot avea si alte extensii (JPEG). Exista si un format special pentru fotografii – SVG (Scalable Vector Graphics)/WebP (WebP), dar e o exceptie rara nevoia de a folosi aceste formate. Asadar, JPG (eventual, JPEG) sau GIF, sau PNG. Atat.
  • Cum faci ca fotografiile sa se incarce rapid la tine in site? Comprima-le? Atat JPG, cat si PNG permit compresia fotografiilor. Despre comprimarea JPEG-urilor – alege undeva intre 80 si 90% compresie. Poti comprima fotografiile cu un program precum IrfanView (gratuit, simplu, mic, permite si Batch Processing – procesare in masa, adica ai putea, teoretic, descarca un director cu fotografii de pe FTP-ul site-ului tau, apoi il adaugi in IrfanView in sectiunea Batch Processing, alegi gradul de compresie, si va comprima toate fotografiile; atentie, insa la PNG-uri transparente, IrfanView nu se descurca bine cu acest tip de fotografii, va face fundalul in loc sa fie transparent, negru). Exista pluginuri de compresie automata fotografii pentru unele platforme de site.
  • Rezolutia fotografiilor – Daca descarci fotografii din camera foto sau telefonul mobil, de obicei acele fotografii au o rezolutie foarte mare. Recomand sa le reduci rezolutia, anterior upload-ului pe site. Iarasi, poti folosi IrfanView.
  • Numele de fisier – Evita sa ai nume de fisier de forma DSC00002.jpg. Pune, in schimb, nume precum casca-de-protectie-[nume-companie]-[nume-produs].jpg.
  • Adauga text ALT – text alternativ. In unele sisteme de managament al continutului unui site (CMS), ti se permite ca unei fotografii sa ii pui si un nume relevant de tip ALT – text alternativ. Fa asta, ajuta la SEO, si persoanelor cu deficiente de vedere.
  • Inconjoara fotografia de texte relevante. E bine ca in jurul unei fotografii pe o anumita tema sa ai texte care sunt relevante pentru tema respectiva.
  • Adauga fotografiile intr-un sitemap pentru fotografii (detalii: Image sitemaps – Search Console Help).
  • Aici o resursa despre cum sa faci si alegi fotografiile atragatoare pentru vizitatori: You Should Use Photos To Increase Your Conversion Rate.
The post Cum ar trebui un magazin online sa faca optimizare pentru motoarele de cautare, pentru fotografiile produselor si fotografii din blog? appeared first on ECOMpedia – powered by GPeC. ]]>
http://ecompedia.ro/seo-fotografii-magazin-online.html/feed
0

http://ecompedia.ro/furnizori-sistem-dropshipping-home-deco.html http://ecompedia.ro/furnizori-sistem-dropshipping-home-deco.html#respond
Fri, 23 Mar 2018 11:33:25 +0000

Furnizori in sistem dropshipping home & deco


Furnizori in sistem dropshipping home & deco appeared first on ECOMpedia – powered by GPeC. ]]>
The post Furnizori in sistem dropshipping home & deco appeared first on ECOMpedia – powered by GPeC. ]]>
http://ecompedia.ro/furnizori-sistem-dropshipping-home-deco.html/feed
0

http://ecompedia.ro/trusted-ro-premiat-magazinele-online-cele-mai-apreciate-de-cumparatori.html http://ecompedia.ro/trusted-ro-premiat-magazinele-online-cele-mai-apreciate-de-cumparatori.html#respond
Fri, 23 Mar 2018 06:00:44 +0000

TRUSTED.ro a premiat magazinele online cele mai apreciate de cumparatori


Conform unui studiu GPeC & iSense Solutions (aprilie 2017, 1.012 respondenti), 45% dintre cumparatorii online ar alege mai degraba un site care afiseaza parerile clientilor, decat unul fara sistem de feedback. Si 73% spun ca ar avea mai multa incredere sa cumpere online daca magazinele ar fi verificate si certificate de o entitate recunoscuta. Prin […] The post TRUSTED.ro a premiat magazinele online cele mai apreciate de cumparatori appeared first on ECOMpedia – powered by GPeC. ]]>

increderea-clientilor-pareri-cumparatori

Conform unui studiu GPeC & iSense Solutions (aprilie 2017, 1.012 respondenti), 45% dintre cumparatorii online ar alege mai degraba un site care afiseaza parerile clientilor, decat unul fara sistem de feedback. Si 73% spun ca ar avea mai multa incredere sa cumpere online daca magazinele ar fi verificate si certificate de o entitate recunoscuta. Prin urmare, Marca de Incredere TRUSTED.ro afisata online te scoate din multime in e-commerce, scrie trusted.ro, anul trecut aproape 30.000 de vizitatori ai magazinelor atestate TRUSTED dand click pe logo-ul „Marca de Incredere”, atunci cand vizitau un site astfel certificat.

increderea-clientilor-scala

In 2017, 60% dintre magazinele online romanesti care detin acest sigiliu virtual au obtinut o medie de peste 9 (din 10), iar organizatia le-a apreciat eforturile oferindu-le Certificatul de Excelenta Feedback.Trusted.ro 2017, in cadrul unei gale. Acesta a fost acordat doar e-shop-urilor care au avut minimum media 9 din notele a minimum 20 de clienti, acordate in cursul anului trecut. Lista celor 35 de premianti, mai jos:

trusted gala

  1. Animax.ro – 9,01
  2. Artaceaiului.ro – 9,36
  3. Baff.ro – 9,15
  4. Beicevrei.ro – 9,66
  5. Bikermag.ro – 9,45
  6. Bozo.ro – 9,57
  7. Cafelepremiate.ro – 9,18
  8. Depozitudescule.ro – 9,46
  9. eTopSport.ro – 9,32
  10. F64.ro – 9,50
  11. Fabricadetuica.ro – 9,48
  12. Farmbee.ro – 9,30
  13. Gadgetway.ro – 9,53
  14. Giftforyou.ro – 9,62
  15. Giftology.ro – 9,47
  16. Filtro.ro – 9,45
  17. Herbaris.ro – 9,47
  18. IdeaPlaza.ro – 9,42
  19. InPuff.ro – 9,53
  20. Janette.ro – 9,93
  21. Lectiidemachiaj.com – 9,23
  22. MagazinulColectionarului.ro – 9,53
  23. Mindblower.ro – 9,64
  24. PChouse.ro – 9,43
  25. Poka.ro – 9,34
  26. Procosmetic.ro – 9,42
  27. Rankine.ro – 9,59
  28. RepublicaBio.ro – 9,80
  29. Roxannes.ro – 9,48
  30. Senia.ro – 9,54
  31. Skinshop.ro – 9,56
  32. Smartdrinks.ro – 9,67
  33. Topwatch.ro – 9,48
  34. Vitaplus.ro – 9,77
  35. Zonia.ro – 9,31

Magazinele cu cele mai multe opinii de la clienti, inregistrate prin Feedback.Trusted.ro, sunt:

  • F64.ro (peste 27.000)
  • Mindblower.ro (aproape 2.800)
  • Ideaplaza.ro (peste 1.300)
  • Germanelectronics.ro (peste 1.200)
  • Etopsport.ro (aproape 1.000)
The post TRUSTED.ro a premiat magazinele online cele mai apreciate de cumparatori appeared first on ECOMpedia – powered by GPeC. ]]>
http://ecompedia.ro/trusted-ro-premiat-magazinele-online-cele-mai-apreciate-de-cumparatori.html/feed
0

http://ecompedia.ro/incepe-gpec-2018-totul-despre-speakeri-si-competitia-gpec.html http://ecompedia.ro/incepe-gpec-2018-totul-despre-speakeri-si-competitia-gpec.html#respond
Thu, 22 Mar 2018 12:10:29 +0000

Incepe GPeC 2018: totul despre speakeri si Competitia GPeC


Lansata acum 13 ani, cea mai importanta serie de evenimente e-commerce si marketing online din Romania si Europa de Est – GPeC SUMMIT – pregateste editia 2018, care se va desfasura in perioada 29 – 31 mai, la Bucuresti, citim pe comunicatedepresa.ro. „Daca as rezuma evenimentele GPeC in cateva cuvinte, as spune e-commerce si marketing […] The post Incepe GPeC 2018: totul despre speakeri si Competitia GPeC appeared first on ECOMpedia – powered by GPeC. ]]>

GPEC 2018 maiLansata acum 13 ani, cea mai importanta serie de evenimente e-commerce si marketing online din Romania si Europa de Est – GPeC SUMMIT – pregateste editia 2018, care se va desfasura in perioada 29 – 31 mai, la Bucuresti, citim pe comunicatedepresa.ro. „Daca as rezuma evenimentele GPeC in cateva cuvinte, as spune e-commerce si marketing online la 360°, 12 luni pe an – pentru ca ne dedicam tot timpul industriei de e-commerce prin actiuni menite sa contribuie la dezvoltarea magazinelor online si a intregii piete: pe langa Competitia GPeC care se desfasoara timp de 8 luni pe an, urmeaza Scoala de Vara de E-Commerce GPeC, GPeC Trainings, GPeC SUMMIT Noiembrie, Gala Premiilor eCommerce Noiembrie si Cursurile GPeC si DallesGo, care au loc pe tot parcursul anului”, transmite Andrei Radu (CEO & Fondator GPeC).

Prima etapa a GPeC 2018 este inscrierea magazinelor in Competitia GPeC – concurs care ajuta orice magazin online autohton sa aiba un website optimizat din punct de vedere al User Experience, care este jurizat de peste 25 de experti in domeniu (care vor analiza magazinele inscrise tinand cont de peste 200 de criterii legate de variantele desktop si mobile – ca usability, design, customer experience, GDPR, SEO, securitate, mobile, social media, aspecte juridice, e-mail marketing pana la calitatea serviciilor, profesionalismul onorarii comenzilor).

Fiecare magazin inscris in Competitia GPeC 2018 va primi un raport individual si confidential de audit, in urma jurizarii amintite, recomandarile juriului ajutand la repararea punctelor minus. Fiecare va primi si Marca de Incredere Trusted.ro si sistemul de feedback Opinii de Incredere Trusted.ro. In plus, magazinele inscrise in Competitia GPeC vor primi toate resursele necesare, modele de bune practici si pasii care trebuie urmati Pentru a fi in conformitate cu standardele GDPR, potrivit Regulamentului UE 679/2016 care intra in vigoare incepand cu 25 mai 2018. Pe parcursul concursului, site-urile vor fi asistate juridic, pentru conformarea cu GDPR, de catre Bogdan Manolea (Jurist si Co-Fondator Trusted.ro). Inscrierea se face intre 21 martie – 31 mai, iar evaluarea site-urilor incepe pe 11 iunie (si se incheie cu etapa finala de jurizare intre 24 septembrie si 15 octombrie).

Costul tuturor serviciilor primite in schimbul inscrierii in Competitia GPeC este de peste 3.000 €, iar taxa de inscriere porneste de la 299 €+ TVA si ajunge la 559 €+ TVA (preturi valabile in perioada Early-Bird pana pe 11 mai 2018).

La GPeC SUMMIT vor participa, in cele 3 zile de evenimente, cei mai cunoscuti experti internationali din domeniu.Printre primii speakeri anuntati se afla:

  • Peep Laja (Fondator & CEO ConversionXL) – Expertul nr. 1 la nivel international in Optimizarea Conversiilor, potrivit PPC Hero
  • Jeff Bullas – Nr. 1 Content Marketing Influencer la nivel global, potrivit Onalytica
  • Karl Gilis (Co-Fondator AG Consult) – supranumit The Conversion Comedian pentru modul in care imbina continutul premium transmis cu analogii amuzante de viata
  • Aleyda Solis (Fondator Orainti, International SEO Consultant) – inclusa in Topul Forbes „10 Digital Marketing Specialists to Follow”
  • Jim Sterne (Chairman Digital Analytics Association) – unul din Pionierii Marketing-ului Online inca din 1994, autor a 12 carti, ultima lansata in 2017: „Artificial Intelligence for Marketing: Practical Applications”
  • Jeff Sauer (Fondator Jeffalytics) – aflat in Top 25 al celor mai influenti experti PPC la nivel international, specialist recunoscut in Google Analytics si Google AdWords

GPeC SUMMIT mai inseamna:

  • 2 zile de conferinta si expo
  • 1 zi de masterclass-uri (cu doar 50 de locuri fiecare, la pretul de 99 € + TVA, prin Oferta Very Early Bird, valabila pana pe 20 aprilie) si workshop-uri, cu accent pe subiectele de maxim interes pentru orice afacere online: GDPR, user experience, conversion optimization, content marketing, social media, SEO, Artificial Intelligence, Google AdWords & Google Analytics, online marketing, mobile, customer satisfaction, logistica si curierat, cifre de piata
  • peste 800 de participanti unici

Cei care isi doresc sa participe la toate cele 3 zile de GPeC SUMMIT, inclusiv la unul din cele doua masterclass-uri, au parte de o oferta de pret speciala de doar 179 €/persoana, daca se inscriu pana pe 20 aprilie 2018. Mai multe detalii, pe gpec.ro/gpec-summit-mai.

The post Incepe GPeC 2018: totul despre speakeri si Competitia GPeC appeared first on ECOMpedia – powered by GPeC. ]]>
http://ecompedia.ro/incepe-gpec-2018-totul-despre-speakeri-si-competitia-gpec.html/feed
0

http://ecompedia.ro/webinar-gratuit-gdpr-organizat-de-contentspeed.html http://ecompedia.ro/webinar-gratuit-gdpr-organizat-de-contentspeed.html#respond
Thu, 22 Mar 2018 09:24:51 +0000

Webinar Gratuit GDPR organizat de ContentSpeed, Vineri 23 martie


Webinar Gratuit GDPR organizat de ContentSpeed, Vineri 23 martie appeared first on ECOMpedia – powered by GPeC. ]]>
ContentSpeed va invita Vineri 23.03.2018 de la ora 14:00 la un Webinar Gratuit despre ce inseamna GDPR pentru eCommece si modificarile punctuale care trebuie facute ca magazinul online sa fie “compliant”. Se va discuta impreuna cu casa de avocatura Cunescu, Balaciu & Asociatii si compania de servicii de securitate informatica OMEGA Trust, despre cele mai importante aspecte ale GDPR din perspectiva modificarilor tehnice, securitatii si legala focusate pe zona de eCommerce si nu numai. Daca ai un magazin online sau colectezi date cu caracter personal, atunci cu siguranta esti preocupat de intrarea in vigoare a noilor reglementari impuse de GDPR. Inscrie-te AICI: https://goo.gl/tXLPmg #gdpr #webinar #contentspeed #eCommerce #magazinonline. The post Webinar Gratuit GDPR organizat de ContentSpeed, Vineri 23 martie appeared first on ECOMpedia – powered by GPeC. ]]>
http://ecompedia.ro/webinar-gratuit-gdpr-organizat-de-contentspeed.html/feed
0

http://ecompedia.ro/roundup-ecompedia-adwords-5-raspunsuri-de-la-4-experti-iv.html http://ecompedia.ro/roundup-ecompedia-adwords-5-raspunsuri-de-la-4-experti-iv.html#respond
Thu, 22 Mar 2018 06:00:54 +0000

Roundup ECOMpedia: AdWords – 5 raspunsuri de la 4 experti (IV)


Saptamana aceasta incheiem seria de interviuri Roundup ECOMpedia despre Google AdWords, cu ultima serie de raspunsuri de la 4 experti. Invitatii nostri de astazi sunt:Raluca Radu (foto 1, Owner MTH.Digital, agentie de marketing online)Marius Lazarescu (foto 2, Fondator Today’s)Anabela Luca (foto 3, Managing Director & Online Marketing Consultant la AdLemonade.ro)Catalin Macovei (foto 4, Managing Partner […] The post Roundup ECOMpedia: AdWords – 5 raspunsuri de la 4 experti (IV) appeared first on ECOMpedia – powered by GPeC. ]]>

AdWords 4Saptamana aceasta incheiem seria de interviuri Roundup ECOMpedia despre Google AdWords, cu ultima serie de raspunsuri de la 4 experti. Invitatii nostri de astazi sunt:

Pentru a descoperi ce alte raspunsuri au dat expertii in cadrul seriei Roundup ECOMpedia, intrati aici.

1. ECOMpedia.ro: Putem folosi extensia de anunturi pentru cumparaturi, avand in vedere ca Google Merchant Center nu este disponibil in Romania?

Raluca Radu: Google nu ofera pentru moment in Romania posibilitatea de a face Shopping Ads, dar se pot face campanii de Dynamic Remarketing, printr-un simplu workaround prin feed de produse.

Marius Lazarescu: Nu.

Anabela Luca: Google Merchant Center nu este disponibil in Romania ceea ce face Shopping Ads indisponibil, din pacate. Pe pietele mature din vest (SUA sau Marea Britanie), avem rezultate minunate cu aceste Shopping Ads, care asigura o promovare vizuala in search, ceea ce capteaza atentia si genereaza conversii la o rata de conversie superioara fata de anunturile text normale.

Catalin Macovei: Cu siguranta agentiile si multe business-uri asteapta Google Merchant Center si campaniile de Shopping Ads in Romania, care vor genera foarte multe conversii la preturi foarte bune.

2. Ce extensii de anunturi sunt un „must have” pentru orice campanie in reteaua de cautare?

Raluca Radu: Call Extensions sunt foarte importante, mai ales dat fiind ca mai bine de jumatate din utilizatorii de Internet fac cautarile de pe device-uri mobile si, de multe ori, prefera sa sune respectivul magazin online, in loc sa navigheze si sa caute produse pe acesta. Tot in acest context, Location Extension este deosebit de important si ofera un plus de credibilitate. Noi vedem rate de click foarte bune pe toate tipurile de extensii, Sitelinks, Promotion Extensions. Dar nici aici nu cred ca este un raspuns general valabil, depinde si de situatia particulara a fiecarui business.

Marius Lazarescu: Consider ca toate tipurile de extensii sunt importante, insa daca as fi sa aleg doar cateva dintre ele ar fi Sitelinks Extensions, Callout Extensions, Structured Snipped Extensions si Call Extensions.

Anabela Luca: Pentru un magazin online, un musai list ar fi: Sitelinks (link-uri cu alte pagini relevante din site), Callouts (diferentiatorii magazinului online, altii decat beneficiile trecute in reclama), Structured Snippets (categorii de produse, branduri, servicii). Apoi, dupa caz, daca doresc sa primeasca si comenzi telefonice, recomandam implementarea extensiilor de apel si mesaj (atentie, doar pentru telefonul mobil!). Daca au si prezenta fizica, e binevenita si extensia de locatie. Si, nu in ultimul rand, extensia de promotie, care permite afisarea de produse aflate la promotie, extrem de utila in perioade ca Black Friday, Pasti, Craciun etc. Aceasta din urma este disponibila doar in noua interfata AdWords.

Catalin Macovei: Orice campanie de cautare trebuie sa contina extensii, pentru ca acestea duc la un CPC mai mic si un ROI mai mare. Cele mai folosite, care trebuie sa existe in orice campanie, sunt: extensia de telefon, Sitelinks (alte link-uri catre alte subcategorii/produse din site), Callout Extensions (prin care putem sa comunicam informatii adiacente despre business-ul nostru).

3. Cum putem identifica corect toate cuvintele-cheie potrivite pentru business-ul nostru?

Raluca Radu: Cuvintele-cheie potrivite se gasesc la intersectia intre cautarile pe Google ale publicului nostru tinta si cuvintele-cheie care se potrivesc business-ului nostru (avem produse sau servicii pentru acestea). Pentru a identifica ce cauta utilizatorii pe Google exista tool-uri gratuite sau freemium (Google Trends, Google AdWords KeyWord Planner, UberSuggest). Odata identificate cuvintele-cheie potrivite pentru business-ul nostru, m-as focusa pe a masura in Google Analytics care sunt acele cuvinte-cheie care imi aduc trafic de calitate (bounce rate mic) si mai ales conversii si as prioritiza cuvintele-cheie in functie de rezultate.

Marius Lazarescu: Se aleg cuvintele reprezentative, specifice brandului si produselor/serviciilor care se vor promovate. Aceasta operatiune se face initial in etapa de set-up, dar cum in marketing-ul online nu va exista niciodata ,,seteaza si uita”, saparea dupa cuvinte-cheie noi este o operatiune continua. Aici ne vin in ajutor diferite tool-uri si, mai ales, rapoartele disponibile in platforma. Un prim pas pe care ai putea sa il ai in vedere ar fi sa iti intrebi clientii curenti cum au cautat produsul sau serviciul tau si de asemenea folosirea tool-urilor ce iti sugereaza posibile fraze.

Anabela Luca: E putin pretentioasa asumptia ca identificam toate cuvintele-cheie potrivite pentru business-ul nostru la un moment dat. Trebuie tinut cont de faptul ca in fiecare zi se fac aproximativ 20% cautari noi, care nu s-au mai facut pana acum, deci o listare exhaustiva a cautarilor utilizatorilor e practic imposibila. Totusi, exista un pattern de cautare pe care il putem identifica cu Keyword Planner, cu related searches in Google sau cu raportul de termeni de cautare din interfata AdWords, daca avem deja campanii care ruleaza. Dupa ce pornim o campanie, analizam Search Terms report, pentru a identifica noi cuvinte-cheie valoroase de adaugat in campanii, dar si negative (pentru filtrarea traficului irelevant). Daca avem o structura buna a site-ului si o strategie SEO cat de cat eficienta, putem folosi si campanii de DSA (Dynamic Search Ads) care permit „scanarea” site-ului de catre Google si gasirea unor termeni pe care utilizatorii ii cauta, altii decat cei pe care ii avem deja listati in campaniile cu cuvinte-cheie. Astfel, extindem expunerea site-ului nostru pe cautari relevante, fara a fi nevoiti sa stam zi de zi sa ne gandim ce cautari noi au mai facut utilizatorii. Desigur, din nou, folosirea periodica a raportului de Search Terms e obligatorie pentru o buna functionare a campaniei.

Catalin Macovei: Pasul 0 pentru orice business este sa isi seteze obiective si codurile de tracking sa fie implementate corect. Mai mult de 40% din totalul de conturi auditate in decursul anilor nu au avut coduri de tracking si aceasta problema este la nivel global, nu doar local. Pentru orice campanie la inceput, sugeram sa foloseasca tool-uri pentru Google Keyword Planner, Keywordtool.io. Cand vine vorba de analiza rezultatelor acestor cuvinte-cheie, putem sa folosim segmentele si putem sa depistam informatii foarte utile, de tipul: „ce cuvant-cheie, pe ce dispozitiv si la ce ora/din ce zona a tarii au generat cele mai profitabile conversii”.

4. Cream un grup de anunturi cu toate cuvintele-cheie reprezentative pentru business-ul nostru sau le impartim in categorii? De ce?

Raluca Radu: Le impartim in grupuri de cuvinte care sunt foarte apropiate si parte din aceeasi arie lexicala. Fiecarui grup de cuvinte-cheie ii asociez un anunt si, ca sa avem un Quality Score cat mai aproape de 10, este important ca respectivele cuvinte sa se regaseasca in textul anuntului. Si aici ma incurca sa am prea multe cuvinte-cheie in acelasi grup.

Marius Lazarescu: Pentru a creste relevanta si a micsora costul pe click, le impartim pe categorii si respectam o structura bine definita. Astfel ne asiguram ca anunturile ajung la utilizatorii interesati si, totodata, avem un control mai mare asupra lor.

Anabela Luca: Structura contului AdWords si a campaniilor e recomandat sa oglindeasca structura site-ului. Un grup de sandale poate nu converteste la fel de bine ca unul de cizme si ne dorim flexibilitatea sa putem influenta livrarea reclamelor pe fiecare din aceste cuvinte. Asadar, cream grupuri de anunturi pe categorii/subcategorii de produse, pe branduri sau chiar pe locatii, daca avem si magazine fizice. Astfel, putem licita mai mult sau mai putin pe acestea si putem crea anunturi si extensii personalizate: un anunt si extensii cu oferte de sandale (pentru grupul de sandale) si un anunt si extenii cu oferte de cizme (pentru grupul de cizme). Cu cat e mai granulara structura, cu atat vom avea o vedere mai buna asupra a ce functioneaza si ce nu. Atentie insa ca aceasta granularitate sa nu fie dusa la extrem, pentru ca ea poate rezulta intr-o ingreunare a gestionarii contului, nu ajuta pe nimeni sa ai zeci de campanii si mii de grupuri pentru un buget de doar cateva mii de lei.

Catalin Macovei: Niciodata toate cuvintele-cheie intr-un singur loc. O structura corecta a contului duce la o profitabilitate mai mare. Astfel, pentru cuvintele-cheie care iti genereaza venituri mari e bine sa le gestionezi intr-o campanie separata si cu un buget corespunzator. Nu vrei sa amesteci „vanzarea de tractoare” cu „vanzarea de seminte de cultivat” in aceeasi campanie.

5. Cate luni dureaza pana ai un ROI pozitiv in AdWords?

Raluca Radu: Este greu de dat un raspuns universal valabil, pentru ca depinde foarte mult de obiectivul de business, tipul de business etc. Uneori ma poate interesa un ROI negativ chiar pe termen mediu spre lung, daca am un tip de afacere online unde comanda este repetitiva si atunci calculez ROI-ul raportat la CLTV (Customer LifeTime Value). Ca sa incep sa vad ca am rezultate care sa imi satisfaca obiectivele in Google AdWords, este nevoie de o medie de 3 luni, din experienta noastra.

Marius Lazarescu: In principiu 3 – 6 luni, pana campaniile ajung la un prim nivel de maturitate. In acel moment, campaniile incep sa se stabilizeze si aduc un flux constant de conversii, iar advertiser-ul deja poate lua decizii privind alocarea de bugete pe componente si prioritizarea acestora. Daca campania nu are un ROI pozitiv dupa acest interval, probabil strategia ar trebui regandita.

Anabela Luca: Voi da raspunsul consultantului: depinde :). De produsele promovate, site, politica de pret, pozitionare, cat de mare e competitia pe piata respectiva, cat de bine e acoperita cererea, cat de bine sunt construite si optimizate campaniile in Google. Printre clienti, am avut situatii in care am crescut cu 5x performanta contului AdWords in prima luna de cand am preluat gestiunea contului. Asta pentru un business care avea deja o prezenta online. In cazul magazinelor online aflate la inceput, am ajuns la un break even al investitiei in AdWords dupa 6 – 9 luni, dar cu investitie constanta, cu lucru intens la mixul de produse, la preturi, la site si la campanii. La inceput, ai nevoie sa aloci bugete de promovare atat pentru branding, cat si pentru a identifica ce produse vor fi top sellers, pe care poti face push si pe care sa le scoti din campanii, pentru ca nu isi acopera costurile cu promovarea. Cu cat avem mai rapid un istoric relevant, cu atat reusim sa calibram mai repede campaniile si sa livram rezultate bune intr-un timp scurt. Recomandam magazinelor online sa gandeasca obiective pe 6 – 12 luni, cu setarea unor asteptari cat mai realiste in special pentru primele 3 luni care reprezinta faza de tatonare si incercare de „retete”. De asemenea, recomandam consecventa, sa nu renunte dupa prima 1.000 € investita in promovare si sa puna eticheta „AdWords nu functioneaza pentru mine”. Am crescut business-uri care au inceput cu o investitie de 100 € in AdWords, iar in timp au ajuns sa investeasca zeci de mii de euro intr-un mod profitabil, pentru ca au avut rabdare sa vada „cum fac ca AdWords sa functioneze pentru mine”.

Catalin Macovei: Trebuie sa ne dam seama ce vindem si timpul de decizie al clientului. Pentru multe magazine online, ROI-ul pozitiv se intampla si din a doua luna. Pentru magazine online, sugestia mea este sa analizeze in detaliu contul dupa minim 5 – 6 luni. Pentru industria de servicii, analiza sa fie facuta deja din luna a patra.

The post Roundup ECOMpedia: AdWords – 5 raspunsuri de la 4 experti (IV) appeared first on ECOMpedia – powered by GPeC. ]]>
http://ecompedia.ro/roundup-ecompedia-adwords-5-raspunsuri-de-la-4-experti-iv.html/feed
0

http://ecompedia.ro/benchmark-costuri-programare-magazine-online.html http://ecompedia.ro/benchmark-costuri-programare-magazine-online.html#respond
Wed, 21 Mar 2018 15:31:11 +0000

Benchmark Costuri Programare Magazine Online


Benchmark Costuri Programare Magazine Online appeared first on ECOMpedia – powered by GPeC. ]]>
Ultimul Update: 22 martie 2018 – 115 respondenti, 2000 – 6000 euro costul mediu de programare in primele 12 luni de zile, intre 2.6 – 10.3% din cifra de afaceri declarata. Benchmark-ul despre Costurile de programare ale unui magazin online în primul an este rezultatul analizei unui sondaj derulat in mod continuu cu ajutorul membrilor comunitatii de pe Facebook, grupul “Comert Electronic“. Daca vrei sa participi si tu la acest sondaj (dupa trimiterea informatiilor ai acces si la datele acestuia) o poti face completand formularul de aici. Acest benchmark este orientativ, el nefiind oficial si reprezentativ la nivel national sau pe o anumita nisa din e-commerce. Costurile de programare reprezinta date sensibile si multi comercianti online au temeri in a le comunica unei autoritati in domeniu. ECOMpedia a reusit sa colecteze aceste date pentru membri acestei industri cu ajutorul comunitatii create in jurul acestui site. Vom continua sa facem aceste lucruri, sa ajutam magazinele online in efortul lor de a creste. Scopul acestui site este de a ajuta 10.000 de magazine online. Sectiunea 1 Distributia naturala a costului de programare în primul an a celor care au participat la sondaj

axa x = costul de programare 12 luni, axa y = numarul de magazine

Media de tip Aritmetică și Median a costului de programare în primul an pe totalul participantilor la sondaj

Numarul de Participanti la Sondaj

Sectiunea 2 Distributia Naturala a cifrei de afaceri a celor care au participat la sondaj

Media de tip Aritmetică și Median a cifrei de afaceri pe totalul participantilor la sondaj

Sectiunea 3 Ponderea costurilor de programare în primul an în cifra de afaceri

Sectiunea 4 Costurile de programare medii pe categorii de produse vandute in e-commerce, unde sunt cel putin 3 participanti la sondaj.

Costuri programare magazine online – Alimentare si Bauturi

Costuri programare magazine online – Articole Sportive si Timp Liber

Costuri programare magazine online – Auto, Moto si Utilaje

Costuri programare magazine online – Bebelusi, Copii, Jucarii

Costuri programare magazine online – Cadouri si Bijuterii

Costuri programare magazine online – Casa, Gradina si Unelte

Costuri programare magazine online – Fashion

Costuri programare magazine online – Health & Beauty, Cosmetice

Costuri programare magazine online – IT&C, Electronice si Electrocasnice

Costuri programare magazine online – Pet Shop

Costuri programare magazine online – Servicii

Daca vrei sa participi si tu la acest sondaj privind costul de programare in primul an al magazinului tau online, (dupa trimiterea informatiilor ai acces si la datele acestuia) o poti face completand formularul de aici.

Daca stii alte linkuri cu benchmark-uri la nivel international despre costul cu programarea in primul an de existenta a unui magazin online te rugam sa ne contactezi la adresa info@ecompedia.ro. Multumim. The post Benchmark Costuri Programare Magazine Online appeared first on ECOMpedia – powered by GPeC. ]]>
http://ecompedia.ro/benchmark-costuri-programare-magazine-online.html/feed
0

http://ecompedia.ro/de-vanzare-magazine-tigari-electronice-functionale-live-printre-cele-mai-vechi.html http://ecompedia.ro/de-vanzare-magazine-tigari-electronice-functionale-live-printre-cele-mai-vechi.html#respond
Wed, 21 Mar 2018 09:56:10 +0000

De vanzare magazine tigari electronice functionale, live, printre cele mai vechi.


De vanzare magazine tigari electronice functionale, live, printre cele mai vechi. appeared first on ECOMpedia – powered by GPeC. ]]>
The post De vanzare magazine tigari electronice functionale, live, printre cele mai vechi. appeared first on ECOMpedia – powered by GPeC. ]]>
http://ecompedia.ro/de-vanzare-magazine-tigari-electronice-functionale-live-printre-cele-mai-vechi.html/feed
0

http://ecompedia.ro/vrei-magazin-online-la-cheie-din-aprilie-te-ajuta-blugento-express.html http://ecompedia.ro/vrei-magazin-online-la-cheie-din-aprilie-te-ajuta-blugento-express.html#respond
Wed, 21 Mar 2018 06:00:55 +0000

Vrei magazin online la cheie? Din aprilie, te ajuta Blugento Express!


Compania clujeana Blugento, specializata in furnizarea de solutii e-commerce bazate pe platforma Magento, va lansa in luna aprilie Blugento Express, un serviciu care ofera comerciantilor o varietate de magazine online gata de lansare, complet echipate, foarte flexibile, adaptabile in functie de buget, business si preferintele clientilor. Oricine isi doreste prezenta online poate avea propriul shop, […] The post Vrei magazin online la cheie? Din aprilie, te ajuta Blugento Express! appeared first on ECOMpedia – powered by GPeC. ]]>

Sandu Babasan

Compania clujeana Blugento, specializata in furnizarea de solutii e-commerce bazate pe platforma Magento, va lansa in luna aprilie Blugento Express, un serviciu care ofera comerciantilor o varietate de magazine online gata de lansare, complet echipate, foarte flexibile, adaptabile in functie de buget, business si preferintele clientilor. Oricine isi doreste prezenta online poate avea propriul shop, perfect adaptat business-ului, intr-o singura zi, transmite compania, intr-un comunicat de presa.

Ce ofera Blugento Express:

  • magazinele online la cheie vor costa intre 190 si 790 €, in functie de tipul de design (daca este un proiect cu design unic sau cu design personalizabil) si de complexitatea lui; in amblele optiuni este inclus in pret si un pachet de personalizare al design-ului, care cuprinde modificari grafice pentru ca magazinul sa se adapteze brandului (personalizare cu logo, bannere, paleta de culori)
  • pot fi configurate in 24 de ore de la primirea informatiilor despre proiect
  • sunt optimizate pentru toate tipurile de dispozitive (laptop, tableta, smartphone)
  • servicii atasate (configurarea tehnica a magazinului, adaptarea design-ului la brandul propriu, setarea domeniului propriu, suport tehnic, integrarea cu peste 100 de solutii de plata, curierat, marketing si alte servicii care ofera avantaje competitive si un start mai bun in retailul online)
  • pana la finalul anului, Blugento estimeaza ca va vinde peste 150 de magazine online
  • comerciantii vor putea alege din 8 categorii de shop-uri online: Fashion & Accesorii, Electronice & Electrocasnice, Cosmetice & Ingrijire Personala, Home & Deco, Auto & Moto, Horeca, Copii & Bebe, Jucarii, Hobby & Handmade

„Ideea acestei platforme, cu magazine online gata de lansare, a pornit de la nevoia de simplitate a comerciantilor si in urma cererilor tot mai numeroase ale antreprenorilor care isi doresc sa fie prezenti in online cat mai rapid si sa aiba din start un shop perfect functional. Accesand aceasta platforma, comerciantii isi vor putea alege rapid si simplu magazinul online potrivit pentru business-ul lor si vor beneficia de servicii atasate”, explica Sandu Babasan (foto, CEO Blugento). „La nivel national, estimam infiintarea anul acesta a aproximativ 400 de magazine online pe baza de abonament. De asemenea, circa 200 de magazine online deja existente pe piata vor migra de la platformele clasice pe care le folosesc, catre cele pe baza de abonament, mai flexibile si usor de adaptat cerintelor comerciantilor”, mai spune acesta.

Shop-urile online disponibile in Blugento Express vor putea fi achizitionate impreuna cu unul dintre pachetele de abonament: Boutique (59 €/luna), Start (99 €/luna, recomandat business-urilor cu o oferta mai mare de produse) si Grow (199 €/luna, recomandat pentru afacerile dezvoltate, cu volume mari).

The post Vrei magazin online la cheie? Din aprilie, te ajuta Blugento Express! appeared first on ECOMpedia – powered by GPeC. ]]>
http://ecompedia.ro/vrei-magazin-online-la-cheie-din-aprilie-te-ajuta-blugento-express.html/feed
0

http://ecompedia.ro/interviu-ecompedia-stat-de-vorba-cu-mindblower-ro.html http://ecompedia.ro/interviu-ecompedia-stat-de-vorba-cu-mindblower-ro.html#respond
Tue, 20 Mar 2018 06:00:04 +0000

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Mindblower.ro


Mindblower.ro vinde „cadouri iesite din minti” si a fost fondat de sotii Angela si Alexandru Stan (foto) pe 6 decembrie 2013. A doua zi era plasata si prima comanda, ne-a povestit Angela Stan (Manager mindblower.ro), in interviul de saptamana aceasta. Site-ul ofera transport gratuit pentru comenzi mai mari de 200 lei, livrare in 2 ore […] The post INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Mindblower.ro appeared first on ECOMpedia – powered by GPeC. ]]>

mindblower.ro

Mindblower.ro vinde „cadouri iesite din minti” si a fost fondat de sotii Angela si Alexandru Stan (foto) pe 6 decembrie 2013. A doua zi era plasata si prima comanda, ne-a povestit Angela Stan (Manager mindblower.ro), in interviul de saptamana aceasta. Site-ul ofera transport gratuit pentru comenzi mai mari de 200 lei, livrare in 2 ore in Capitala si are in palmares premiul Galei GpeC pentru cel mai bun magazin online de cadouri, in 2016. Angela ne-a povestit cum se diferentiaza pe piata similara de la noi si cum rezolva problemele legate de curierat.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

mindblower

ECOMpedia.ro: De ce ati ales acest nume pentru magazinul online? Angela Stan: Am trecut prin multe, foarte multe nume pentru magazinul nostru. Stiam exact care va fi conceptul, de ce il lansam pe piata si ce produse vom avea, dar nu puteam sa ne hotaram asupra unui nume. Intr-o zi, am vazut un filmulet in care era prezentat un top al unor inventii uimitoare si care se numea „10 Inventions That Will Blow Your Mind”. Am exclamat atunci „Wow!” si ne-am dat seama ca aceasta va fi denumirea. Asa a aparut numele Mindblower – Cadouri iesite din minti sau, altfel spus, cadouri inedite, cu efect de „wow”, care te vor uimi.

De unde v-a venit ideea de business si ce v-a motivat sa incepeti propria afacere? Dintr-o nevoie. Eram intr-o seara impreuna cu prietenii si alegeam un cadou pentru unul dintre membrii grupului nostru. Am gasit cadoul perfect pe un site din America, dar, din pacate, firma respectiva nu livra in Romania. Am trait atunci o dezamagire profunda. Imi circulau prin minte zeci de intrebari fara raspuns. Dar de ce nu livreaza? Dar Romania de ce nu poate avea acces la produse faine care pot fi facute cadou? Dar la noi de ce nu exista aceste produse? Ne-am tot pus intrebari pana ne-a venit ideea ca, daca vrem sa facem o schimbare, acea schimbare ar trebui sa fim chiar noi. Si atunci mi-am spus: „Hai sa facem noi! Hai sa aducem noi in Romania aceste produse faine!” Motorul principal a fost faptul ca, in Romania, nu exista ceva similar si tinerii asemenea noua nu aveau la dispozitie o gama diversa de cadouri amuzante din care sa aleaga.

Ati avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ati fost autodidacti? Amandoi am absolvit Facultatea de Contabilitate si Gestiune, din cadrul Academiei de Studii Economice (ASE) Bucuresti. Educatia antreprenoriala era aproape inexistenta acum 5 ani si ne-a fost destul de dificil sa gasim surse de educare care sa fie de calitate. Asa ca principalele noastre surse de educare au fost cartile, podcast-urile si video-urile de specialitate.

Cum ati reusit sa strangi bani pentru finantare? A fost greu? Ati investit mult? Da, a fost greu sa strangem capital intr-un timp atat de scurt si sa dispunem de resursele necesare pentru a cumpara produsele pe care le doream. Pe vremea aceea, lucram amandoi si asa am reusit sa strangem bani – din salariile noastre si din economii.

V-ati lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ati depasit? Da, au fost momente in care nu vedeam nicio solutie, iar aceste momente au fost mult mai dese la inceput de drum. Si asta pentru ca era un domeniu nou pentru noi, dar si pentru ca legislatia din Romania nu ne ajuta deloc, ba dimpotriva, ne punea piedici.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat? Cand iti este greu ca antreprenor si te trezesti in miez de noapte gandindu-te la o solutie pentru a depasi o situatie dificila, atunci iti spui inevitabil ca este mult mai simplu sa fii angajat. Insa, pe de alta parte, o afacere proprie este un bun prilej de dezvoltare. Intalnesti oameni, iti faci prieteni cu care poti colabora si, in plus, esti intr-o cursa continua cu tine insuti. In acelasi timp, atunci cand esti angajat, exista multe avantaje demne de a fi luate in considerare, cum ar fi: ai un venit imediat si constant, daca esti bun in ceea ce faci si esti serios, ai ocazia sa arati lucrul acesta angajatorului si poti avansa rapid. Un alt mare plus pe care l-as adauga este reprezentat de training-urile si cursurile de perfectionare pe care le organizeaza angajatorul si la care poti participa.

Care este publicul tinta al site-ului? Publicul nostru este tanar, cu varsta cuprinsa intre 25 ani si 35 de ani, in proportie de 60% femei, locuind in cele mai mari orase ale Romaniei. Femeile care cumpara de la noi au grija de cei din jurul lor si iubesc sa ofere cadouri faine. Au foarte multi prieteni si adora sa iasa in oras cu ei, au simtul umorului si sunt la curent cu toate noutatile.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi? In primul rand, cred ca cel care face un cadou ar trebui sa stie ca acesta este un lucru personal. Mesajul din spatele lui este urmatorul: „Uite, eu te cunosc pe tine, imi esti prieten, stiu despre tine ca iti place sa calatoresti si asa m-am gandit ca o sa ti se potriveasca Harta razuibila”. Am observat de-a lungul timpului ca fiecare client are o poveste pentru care comanda un anumit produs.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata de la noi? Cred ca cel mai usor vizibil diferentiator este gama variata de produse originale si de calitate. In plus, cele peste 1.000 de produse se afla in stoc, ceea ce ne permite sa expediem comanda imediat, livrarea facandu-se in 24 de ore in toata tara. Suntem atat de siguri ca livram la timp, incat in cazul in care depasim termenul de livrare, le oferim clientilor un voucher de reducere de 20% pentru urmatoarea comanda. Pentru cei grabiti, avem optiunea de livrare in 2 ore in Bucuresti sau optiunea de ridicare de la sediul aflat la Piata Unirii. Website-ul este un alt diferentiator, fiind simplu de utilizat si foarte intuitiv, motiv pentru care a castigat locul 1 pentru cel mai bun magazin online de cadouri in 2016. Un diferentiator care poate nu este atat de vizibil, dar care pentru noi este cel mai important este atentia pe care o acordam fiecarui client. In prezent, clientii sunt foarte fericiti si ofera feedback-uri pozitive (4,9 stele pe Facebook din 270+ review-uri). Cea mai mare bucurie este ca peste o treime din noii clienti ajung sa cumpere cadouri de pe mindblower.ro ca urmare a unei recomandari primite din partea cunoscutilor, ceea ce inseamna ca foarte multi dintre clientii nostri sunt multumiti de ce le oferim.

Ati participat la Black Friday 2017? Da, am avut si noi cateva reduceri special pentru cei ce isi fac cumparaturile de Craciun din timp. Iata ca, pe langa faptul ca au avut cadourile cumparate din timp, oamenii au cumparat cadourile si la un pret redus.

Cum au fost vanzarile de Craciun 2017? Anul acesta am avut o crestere de 101% fata de decembrie anul trecut. A fost o luna plina si o provocare pentru intreaga echipa, dar ne-am descurcat cu brio si am putut livra toate comenzile primite. Experienta a fost una pozitiva si echipa a fost mai unita ca niciodata.

Cum si unde va promovati site-ul? Google ramane in continuare canalul cu cea mai mare rata de conversie. Ne promovam site-ul prin Facebook si Instagram, unde comunicam noutatile, povesti amuzante, poze de la sediu. Suntem prezenti si in reteaua de afiliere Profitshare, cu un comision de 11% si o perioada de recurenta de 30 zile, cel mai mare comision din categoria de Cadouri.

Aveti pagina de Facebook? Da si suntem foarte mandri de nota 4,9 din review-urile acordate de catre clienti. Avem 258 de review-uri de 5 stele din totalul de 273. Avem atat campanii de promovare, cat si concursuri si postari zilnice, prin care tinem la curent publicul cu noile produse sau oferte de pe site.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site, in mediul online autohton? Automatizarea majoritatii proceselor operationale din site.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti? Sunt probleme cu care se confrunta orice magazin care colaboraza cu firmele de curierat. Cele mai frecvente sunt intarzierea livrarilor, mai ales ca noi vrem sa oferim servicii de livrare rapida. Au fost si cazuri in care ne-am confruntat cu pierderea coletelor, pe care a trebuit sa le retrimitem. Aceste probleme sunt inevitabile si credem ca cel mai important este modul in care reusim sa le depasim si sa oferim suportul necesar clientilor. In aceasta luna am avut o rata foarte mica de colete care au avut probleme la livrare. In situatia in care un colet se pierde, pregatim si transmitem in cel mai scurt timp clientului un alt colet (chiar si cu taxiul in Bucuresti, daca este cazul, fara cost pentru client), astfel incat sa ne asiguram ca primeste si poate sa ofere cadoul la timp.

The post INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Mindblower.ro appeared first on ECOMpedia – powered by GPeC. ]]>
http://ecompedia.ro/interviu-ecompedia-stat-de-vorba-cu-mindblower-ro.html/feed
0

http://ecompedia.ro/vand-magazin-online-de-bijuterii-8000-euro.html http://ecompedia.ro/vand-magazin-online-de-bijuterii-8000-euro.html#respond
Mon, 19 Mar 2018 10:15:36 +0000

Vand Magazin Online de Bijuterii – 8000 euro


Vand Magazin Online de Bijuterii – 8000 euro appeared first on ECOMpedia – powered by GPeC. ]]>
The post Vand Magazin Online de Bijuterii – 8000 euro appeared first on ECOMpedia – powered by GPeC. ]]>
http://ecompedia.ro/vand-magazin-online-de-bijuterii-8000-euro.html/feed
0

http://ecompedia.ro/borderou-curierat.html http://ecompedia.ro/borderou-curierat.html#comments
Mon, 19 Mar 2018 09:49:33 +0000

Folositi borderoul de la curierat in contabilitate?


Folositi borderoul de la curierat in contabilitate? appeared first on ECOMpedia – powered by GPeC. ]]>
The post Folositi borderoul de la curierat in contabilitate? appeared first on ECOMpedia – powered by GPeC. ]]>
http://ecompedia.ro/borderou-curierat.html/feed
1

http://ecompedia.ro/rtb-house-cum-sa-ai-campanii-omnichannel-de-succes.html http://ecompedia.ro/rtb-house-cum-sa-ai-campanii-omnichannel-de-succes.html#respond
Mon, 19 Mar 2018 06:00:53 +0000

RTB House: cum sa ai campanii omnichannel de succes


In 2018, intreaga activitate de marketing va gravita in jurul consumatorului, deci canalele preferate de acesta sunt locul in care oamenii de marketing trebuie il abordeze, scrie RTB House (companie care a dezvoltat si implementat tehnologii proprii pentru achizitia de reclame dupa modelul real-time bidding, a.k.a „licitare in timp real”), intr-un comunicat de presa.Brandurile trebuie […] The post RTB House: cum sa ai campanii omnichannel de succes appeared first on ECOMpedia – powered by GPeC. ]]>

omnichannelIn 2018, intreaga activitate de marketing va gravita in jurul consumatorului, deci canalele preferate de acesta sunt locul in care oamenii de marketing trebuie il abordeze, scrie RTB House (companie care a dezvoltat si implementat tehnologii proprii pentru achizitia de reclame dupa modelul real-time bidding, a.k.a „licitare in timp real”), intr-un comunicat de presa.

Brandurile trebuie sa integreze un spectru larg de strategii offline si online pentru a atinge succesul dorit: conform salesforce.com, sunt necesare 6 – 8 puncte de intalnire pentru ca un utilizator sa devina client. Intr-un grup de potentiali cumparatori, se afla oameni care sunt mai dispusi sa devina clienti in momentul in care mesajul brandului ajunge la ei exact acolo unde petrec cel mai mult timp. Clientii fideli au nevoie de aceasta flexibilitate a brandului, iar capacitatea de a raspunde acestor asteptari amplifica posibilitatea de a-i transforma in fani. Totusi, marketingul omnichannel nu functioneaza fara o strategie consistenta, bine pusa la punct.

O decizie de cumparare este intotdeauna o experienta

Sa luam exemplul unui barbat de varsta mijlocie, care decide sa isi imbunatateasca stilul de viata, facand regulat sport. Pe masura ce incepe sa caute online modele noi de pantofi sport, din ce in ce mai multe opinii, review-uri si recomandari ii vor influenta decizia finala. Exista, de asemenea, o posibilitate foarte mare sa vrea sa probeze cateva modele in magazine fizice. Va incepe sa faca diverse comparatii de preturi si stiluri, iar in acest timp, ar putea descoperi si alte oferte la echipamente complementare. Daca un retailer nu are culoarea pe care si-o doreste, va alege un altul pentru achizitia finala.

Intregul proces poate dura cateva zile si va implica mai multe puncte de intalnire. In fiecare etapa, fiecare brand luat in considerare are sansa de a-l transforma in cumparator, iar punctele de intalnire sunt diverse: reclame outdoor, marketing WoM, discutii pe bloguri si forumuri, social media, evenimente, customer support, oferte facute pe e-mail etc. Fiecare pas are loc pe canale de comunicare distincte, iar campaniile de advertising omnichannel au scopul de a gasi cele mai potrivite canale pentru fiecare client in parte. Varianta cu cel mai mare potential este prezenta pe toate canalele, optimizata in asa fel incat mesajul sa fie in locul potrivit, la momentul potrivit.

Mai mult nu inseamna neaparat mai bine

Mediul competitiv determina brandurile sa fie prezente peste tot, iar bugetele de advertising din ce in ce mai mari si tehnologiile din ce in ce mai moderne demonstreaza ca acest trend va continua. Problema apare cand dorinta de a fi la zi cu toate noutatile implica investitii mari, fara rezultate palpabile. Tehnologiile AR si VR sunt costisitoare si, intr-adevar, pot diferentia o companie de restul. Deseori insa un magazin fizic amenajat creativ sau o aplicatie interactiva pot implica investitii mai mici, cu un rezultat favorabil.

Clientii au acces la oferte din ce in ce mai variate, ceea ce ii face din ce in ce mai putin dispusi sa devina loiali unui brand si din ce in ce mai pretentiosi. Prin urmare, nu bugetele foarte mari alocate promovarii fac diferenta, ci mesajul in sine. Marketerii trebuie sa gandeasca strategiile in perspectiva. Potrivit unui studiu efectuat de Bain & Company, companiile care exceleaza la capitolul experientei utilizatorului au venituri mai mari cu 4 – 8% peste media din piata. Specialistii RTB House considera ca cea mai fericita varianta este o campanie omnichannel cu efecte masurabile.

Revolutie sau evolutie?

Daca ne intoarcem in timp, descoperim ca majoritatea canalelor de promovare erau deja disponibile. Schimbarea concreta e reprezentata de modul in care putem masura, coordona si controla activitatile pe toate aceste canale. In esenta, omnichannel-ul nu presupune neaparat apelarea la toate mijloacele media disponibile, ci gasirea unui echilibru intre offline si online.

Recent, Google a incercat sa monitorizeze achizitiile cu cardul si sa le asocieze cu profilurile online, pentru a afisa reclame mai relevante. Aceasta abordare ar putea deveni un standard, in viitorul apropiat. Pe de o parte, oamenii se tem sa impartaseasca prea multe date, in special daca sunt sensibile, dar pe de alta se asteapta la continut personalizat. Adlucent.com a descoperit ca oamenii sunt de doua ori mai dispusi sa dea click pe o reclama a unui brand necunoscut daca aceasta este adaptata preferintelor lor.

Tehnologiile avansate le ofera marketerilor abilitatea de a furniza date mai precise. Analizate si utilizate responsabil, acestea pot imbunatati considerabil experienta de utilizator. De exemplu, daca informatiile legate de achizitiile offline pot fi asociate cu utilizatorii online, reclamele pot fi adaptate astfel incat sa nu afiseze si produsele deja cumparate. E-mail marketing-ul poate fi utilizat pentru a invita clientii la evenimente speciale. In cele din urma, participantilor ar trebui sa le fie afisat un continut publicitar diferit. De asemenea, combinarea cu datele din sistemele CRM (precum cardurile de loialitate) pot duce la afisarea de reclame in timp real, cand clientul se afla in magazinul fizic.

Este de 6 – 7 ori mai scump sa obtii clienti noi decat sa ii pastrezi pe cei vechi, asa ca o strategie naturala ar fi apelarea la campanii integrate. Pentru ca un brand sa implementeze o strategie omnichannel, marketerii trebuie sa foloseasca intelept datele pe care le au despre clienti, pentru a transforma asteptarile din ce in ce mai mari ale acestora in oportunitati de amplificare a vanzarilor.

The post RTB House: cum sa ai campanii omnichannel de succes appeared first on ECOMpedia – powered by GPeC. ]]>
http://ecompedia.ro/rtb-house-cum-sa-ai-campanii-omnichannel-de-succes.html/feed
0

http://ecompedia.ro/esteto-ro-devine-marketplace-dupa-o-investitie-de-50-000-e.html http://ecompedia.ro/esteto-ro-devine-marketplace-dupa-o-investitie-de-50-000-e.html#respond
Sun, 18 Mar 2018 06:00:27 +0000

Esteto.ro devine marketplace, dupa o investitie de 50.000 €


Lansat in 2013 de catre Octavian si Elena Jomir, magazinul online cu produse de beauty Esteto.ro devine marketplace incepand din 15 martie 2018, anunta compania intr-un comunicat de presa. Investitia totala necesara transformarii in marketplace.esteto.ro a fost de 50.000 € (provenita din fonduri proprii si folosita la dezvoltarea platformei si a infrastructurii necesare).Acum, site-ul vinde […] The post Esteto.ro devine marketplace, dupa o investitie de 50.000 € appeared first on ECOMpedia – powered by GPeC. ]]>

esteto marketplaceLansat in 2013 de catre Octavian si Elena Jomir, magazinul online cu produse de beauty Esteto.ro devine marketplace incepand din 15 martie 2018, anunta compania intr-un comunicat de presa. Investitia totala necesara transformarii in marketplace.esteto.ro a fost de 50.000 € (provenita din fonduri proprii si folosita la dezvoltarea platformei si a infrastructurii necesare).

Acum, site-ul vinde produse apartinand unui total de 180 de branduri, din domeniile fashion, beauty, kids, home & deco, papetarie, carti, consumabile saloane si medicale si vrea sa le creasca numarul integrand in site si produsele altor magazine partenere.

Octavian Jomir esteto

„Dupa o experienta de peste 7 ani in e-commerce, perioada in care am generat peste 1 milion de tranzactii online (atat prin afiliere, pentru alte branduri si magazine online din Romania, cat si direct pentru Esteto.ro), am decis sa facem urmatorul pas si sa ne aliniem cerintelor pietei. Romanii isi doresc sa cumpere produse cat mai diverse – toate dintr-un singur loc, la preturi competitive si fara batai de cap. Marketplace-ul nostru este un raspuns la aceasta nevoie”, a declarat Octavian Jomir (foto).

Magazinele partenere care isi vor lista produsele pe Esteto Marketplace vor beneficia de:

  • integrare rapida, cu minime cunostinte tehnice, a produselor
  • riscuri 0 si posibilitatea de testare a marketplace-ului, prin eliminarea oricarei taxe de set-up sau de administrare cont
  • comisionarea doar pentru comenzile finalizate (comision 0 pentru comenzi anulate sau returnate)
  • grila de comisionare avantajoasa si competitiva (comision 0 pentru procesarea platilor cu cardul)
  • politica de livrare stabilita exclusiv de catre magazinul partener (curier la alegere, costuri flexibile)
  • suport dedicat din partea echipei Esteto (telefonic, pe e-mail sau prin mesageria interna)

Ce inseamna esteto.ro, in cifre?

  • 5 ani de business
  • 1,5 milioane € cifra de afaceri in 2017
  • 100.000 de comenzi online
  • 200.000 de produse vandute
  • tranzactii totale in valoare de peste 3 milioane €
The post Esteto.ro devine marketplace, dupa o investitie de 50.000 € appeared first on ECOMpedia – powered by GPeC. ]]>
http://ecompedia.ro/esteto-ro-devine-marketplace-dupa-o-investitie-de-50-000-e.html/feed
0

http://ecompedia.ro/bonami-crestere-ca-cu-50-2017.html http://ecompedia.ro/bonami-crestere-ca-cu-50-2017.html#respond
Sat, 17 Mar 2018 06:00:28 +0000

Bonami, crestere a CA cu 50% in 2017


In 2017, Bonami a vandut un total de 1,4 milioane de produse (dintre care peste 100.000 noi), in toate cele 4 tari europene care este prezent (Cehia, Polonia, Slovacia, România). Astfel a reusit o crestere a cifrei de afaceri cu 50% YoY, depasind tinta planificata de 27 milioane €, transmite compania intr-un comunicat de presa. […] The post Bonami, crestere a CA cu 50% in 2017 appeared first on ECOMpedia – powered by GPeC. ]]>

David-Siska_CEO-Bonami

In 2017, Bonami a vandut un total de 1,4 milioane de produse (dintre care peste 100.000 noi), in toate cele 4 tari europene care este prezent (Cehia, Polonia, Slovacia, România). Astfel a reusit o crestere a cifrei de afaceri cu 50% YoY, depasind tinta planificata de 27 milioane €, transmite compania intr-un comunicat de presa. Asta inseamna ca brand-ul a fost profitabil pentru al patrulea an la rand.

Cea mai importanta crestere s-a inregistrat in Romania, unde site-ul home & deco este prezent din 2016 si unde piata a crescut anul trecut de 7 ori fata de anul lansarii. La momentul actual exista peste 500.000 de inregistrari pe site-ul romanesc, iar aplicatia mobila a fost descarcata de 10.000 ori si reprezinta aproximativ 10% din venituri dupa numai 3 luni de la lansare. „Am pariat pe piata romaneasca, care deja dupa primul an de la lansare contribuie cu 10% la realizarea cifrei de afaceri”, a explicat David Siška (foto, CEO Bonami).

La cresterea CA au contribuit expansiunea cu succes in Romania, consolidarea vanzarilor pe segmentul de mobila si marirea stocului, mai transmite compania online. Pentru 2018, compania pregateste o extindere in Ungaria, investitii in extinderea gamei de mobilier (care reprezinta o treime din CA) si imbunatatirea serviciilor asociate comercializarii. Bonami si-a propus ca cifra de afaceri sa depaseasca 40 milioane €. Tinta financiara in tara noastra pentru 2018 este similara cu cea din Polonia (in care Bonami e prezent din 2014).

The post Bonami, crestere a CA cu 50% in 2017 appeared first on ECOMpedia – powered by GPeC. ]]>
http://ecompedia.ro/bonami-crestere-ca-cu-50-2017.html/feed
0

http://ecompedia.ro/analiza-conversii-facebook-in-google-analytics.html http://ecompedia.ro/analiza-conversii-facebook-in-google-analytics.html#comments
Fri, 16 Mar 2018 16:40:53 +0000

Analiza conversii Facebook in Google Analytics


Analiza conversii Facebook in Google Analytics appeared first on ECOMpedia – powered by GPeC. ]]>
The post Analiza conversii Facebook in Google Analytics appeared first on ECOMpedia – powered by GPeC. ]]>
http://ecompedia.ro/analiza-conversii-facebook-in-google-analytics.html/feed
1

http://ecompedia.ro/drepturile-consumatorului-online-discutate-la-conferinta-e-consumatorul.html http://ecompedia.ro/drepturile-consumatorului-online-discutate-la-conferinta-e-consumatorul.html#respond
Fri, 16 Mar 2018 06:00:22 +0000

Drepturile consumatorului online, discutate la conferinta „E-consumatorul”


Conform indexului anual al Comisiei Europene, Romania este codasa Europei la digitalizare si cumparaturi online (doar 18% dintre romanii care folosesc Internetul au comandat produse/servicii online, in 2017 si suntem pe penultimele locuri la abilitati digitale, tranzactii si servicii bancare online). De aceea, pe 15 martie (Ziua Mondiala a Drepturilor Consumatorilor), Asociatia „Suta la Suta […] The post Drepturile consumatorului online, discutate la conferinta „E-consumatorul” appeared first on ECOMpedia – powered by GPeC. ]]>

conferinta e-consumatorul

Conform indexului anual al Comisiei Europene, Romania este codasa Europei la digitalizare si cumparaturi online (doar 18% dintre romanii care folosesc Internetul au comandat produse/servicii online, in 2017 si suntem pe penultimele locuri la abilitati digitale, tranzactii si servicii bancare online). De aceea, pe 15 martie (Ziua Mondiala a Drepturilor Consumatorilor), Asociatia „Suta la Suta Romanesc” (fondatoarea platformei tribunaconsumatorilor.ro) a organizat conferinta „E-consumatorul”, menita sa promoveze educarea romanilor in domeniul comertului online: ce inseamna o piata online corecta si sigura, cum te protejezi de fraude, cum esti despagubit cand nu iti sunt respectate drepturile.

Printre invitati s-au aflat nume din cadrul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), Mastercard Romania, Asociatiei Romane a Magazinelor Online (ARMO), Centrului European al Consumatorilor Romania (ECC Romania) si ECOMpedia.ro. Dintre informatiile relevante legate de comertul online discutate la fata locului, amintim:

  • Comertul online romanesc isi pastreaza trendul de crestere, dupa ce in 2017 a avut o crestere de 40% si a depasit pragul de 2,8 miliarde €, mai mult decat dublu comparativ cu media europeana, situata la 15%”, spune Florinel Chis (Director Executiv ARMO)
  • ANPC a avut, in 2017, un total de 92.400 de reclamatii, dintre care 36% (28.224 de reclamatii, un numar in scadere) au fost legate de cumparaturile online (dintr-un total de 7 milioane de cumparatori); in Bucuresti, s-au strans – in cursul anului trecut – 600 de reclamatii legate de Black Friday si – in primele doua luni din 2018 – 150
  • printre problemele reclamate s-au numarat nerespectarea termenului de livrare (50%), nerespectarea termenului legal pentru restituirea contravalorii (15%), produse deteriorate la transport sau care nu puteau fi veerificate la primire (10%), produse care nu corespund caracteristicilor esentiale descrise online (7%)
  • verificarea e-shop-urilor romanesti e uneori dificila, pentru ca „in general, au sediile sociale, punctele de lucru si personalitatea juridica la casute postale diferite, cu oficii postale diferite”, a explicat Paul Anghel (Directorul General al Directiei Generale de Control si Supraveghere Piata si Armonizare Europeana ANPC)de unde cumpar online
  • daca au o reclamatie legata de un magazin online din Romania, consumatorii se pot adresa ANPC/ANCOM pentru rambursarea banilor/remedierea bunului necorespunzator
  • daca au o reclamatie legata de un site din UE, rezolvarea vine din partea ECC Romania (care a primit, in primele doua luni din 2018, 270 de reclamatii transfrontaliere legate de comertul online)
  • plata cu cardul e cea mai sigura metoda de a face cumparaturi online, pentru ca astfel iti poti recupera banii, contestand tranzactia la banca emitenta (charge back), a explicat Cosmin Vladimirescu (General Manager Mastercard Romania) vanzare directa vs online
The post Drepturile consumatorului online, discutate la conferinta „E-consumatorul” appeared first on ECOMpedia – powered by GPeC. ]]>
http://ecompedia.ro/drepturile-consumatorului-online-discutate-la-conferinta-e-consumatorul.html/feed
0