3 scripturi pentru automatizarea rapoartelor AdWords în foi de calcul

No Comments

3 scripturi pentru automatizarea rapoartelor AdWords în foi de calcul

3 scripturi pentru automatizarea rapoartelor AdWords în foi de calcul

GRATIS 20 de clicuri gratuite gratuite!

Clienții noștri au cele mai bune date pentru a lua deciziile corecte, împuternicind-i să avanseze în afacerea lor și rentabilitatea investiției. Începeți astăzi cu consultanța gratuită de verificare AdWords.
PUBLICITATE

Raportarea este unul dintre cele mai consumatoare de timp lucruri pe care le facem în PPC. Orice instrument care poate rade puțin timp de la această sarcină va fi un plus de bun venit pentru setul de instrumente al managerului de căutare.

Există o mulțime de soluții gratuite și plătite excelente care fac mai ușoară raportarea (mai sunt și unele în versiunea recentă a lui Aaron Levy ), dar majoritatea oamenilor ignoră Scripturile AdWords deoarece sunt îngrijorați că acest lucru ar putea fi prea avansat pentru ei.

Vestea bună este că alții au scris deja codul, astfel încât, dacă știți cum să copiați și să inserați, puteți utiliza un script pentru a plasa automat rapoartele dvs. AdWords într-o foaie de calcul.

Voi împărtăși trei scripturi gratuite recente pe care le-am scris că fac asta. Odată ce aveți datele într-o foaie de calcul, puteți să o implementați în tablouri de bord, rapoarte calculate și alte automatizări.

Decideți care dintre aceste trei scripturi este cel mai bine pentru dvs. depinde de ieșirea dorită și nivelul dvs. de confort cu scrierea de coduri SQL, saparea numelor de câmpuri în documentația Google și manipularea datelor în foaia de calcul după ce au fost importate automat.

Script 1: Știi cum să scrieți SQL simplu

Dacă sunteți familiarizat cu SQL și aveți nevoie doar de o scurtă descriere a unui raport AdWords într-o foaie de calcul, acest prim script vă va servi cel mai bine.

Puteți scrie o interogare AWQL și scriptul execută pur și simplu interogarea și pune rândurile rezultate într-o foaie Google.

Puteți folosi chiar și un script pentru a rula mai multe interogări și a trimite ieșirea la file diferite din aceeași foaie de calcul.

Ați putea folosi acest lucru pentru a crea un raport masiv care conține toate datele pe care le are AdWords despre anunțurile dvs.

Fișă Google cu date AdWords
Exemplu de date AdWords într-o foaie de calcul Google. Acest raport a fost automatizat utilizând o interogare AWQL și un script AdWords simplu.

AWQL  reprezintă limbajul de interogare AdWords și este un limbaj asemănător cu SQL pentru interogarea datelor de raportare AdWords.

În timp ce este puternic, nu poate sorta sau grupa datele, astfel încât va trebui să planificați o modalitate de a obține datele în ordinea corectă din foaia de calcul.

Dar majoritatea managerilor de cont au propriul set de funcții și macro-uri și ceea ce doresc mai mult să automatizează obținerea datelor brute într-o foaie de calcul și acest script este ideal pentru asta.

Iată un exemplu de cât de simplu interogare este de a obține numărul de conversii de diferite tipuri pentru grupurile de anunțuri:

'SELECT AdGroupId, ID, Conversii, ConversionCategoryName' +
     "FROM KEYWORDS_PERFORMANCE_REPORT" +
     "DURING LAST_30_DAYS"

Punctele cheie despre acest script:

  • Trebuie să știți cum să scrieți o interogare AWQL, similară cu SQL
  • Sunteți dispus să faceți orice manipulare a datelor rezultate în foaia de calcul deoarece sortarea și gruparea nu funcționează
  • Nu puteți să vă alăturați datelor din mai multe rapoarte, deci dacă aveți nevoie de acest tip de lucru pe care trebuie să-l gestionați în foaia de calcul după ce ați descărcat toate rapoartele

Obțineți acest script și instrucțiunile acestuia

Script 2: Preferați un Builder de rapoarte WYSIWIG

Această opțiune viitoare este pentru dvs. dacă nu doriți să vă ocupați de AWQL.

Acest script implică configurarea unui cod mai mic, dar codul suplimentar ia toate documentele Google și o plasează într-o foaie de calcul, astfel încât generarea unui raport devine la fel de simplă precum selectarea lucrurilor pe care doriți să le includeți din câteva dropdown-uri.

Primul script este un script Google Apps care adaugă un element de meniu în foaie și apoi ia datele despre rapoartele AdWords disponibile și îl traduce într-o mulțime de dropdown-uri.

Rezultatul final este că puteți să ocoliți învățarea AWQL și să selectați doar ceea ce doriți în raportul dvs. în foaia de calcul în sine.

O foaie Google cu o funcție personalizată de la Optmyzr pentru a adăuga automat date de raportare AdWords pe foaie
Acest script va adăuga un nou element de meniu într-o foaie Google pentru a facilita construirea unei interogări pentru tragerea datelor corecte AdWords.

Rețineți că este posibil să fie necesar să vă petreceți un pic de timp calculând ceea ce se cheamă în rapoarte.

Webinar – Prevenirea dezastrelor SEO internațional
Doriți să aflați cum să identificați și să evitați provocările internaționale comune SEO? Alătură-te Bill și Motoko Hunt miercuri, 25 aprilie la 2:00 PM de Est pentru un webinar live.

PUBLICITATE

De exemplu, în rapoartele de cuvinte cheie veți găsi ceva denumit “criterii” (un cuvânt cheie) și dacă sunteți în căutarea unui raport pentru “sitelinkuri”, acestea se numesc “Element de feed pentru substituenți” în rapoarte.

Cel de-al doilea script care trebuie instalat în acest scop este scriptul AdWords. Acesta se uită la datele pe care le solicitați cu setările din foaia de calcul și apoi preluăm ceea ce este necesar și îl lasă în locul potrivit.

Un avantaj imens al acestui script este că îl puteți programa pentru a aduce noi date la fel de des ca pe oră. În acest fel, ori de câte ori încărcați foaia, aceasta poate fi gata cu datele pe care trebuie să le faceți despre munca dvs.

Punctele cheie despre acest script:

  • Va trebui să instalați două scripturi: un script AdWords și un script de aplicație
  • Mai degrabă decât să scrie o interogare, toate selecțiile de câmpuri care trebuie incluse sunt realizate în dropdown-uri de foi de calcul
  • Filtrele pe care date pentru a reveni pot fi, de asemenea, stabilite prin selectarea din meniurile din foaia de calcul

Obțineți acest script și instrucțiunile acestuia

Script 3: Doriți prelucrarea datelor în foaia dvs. de calcul

Această a treia opțiune este cea mai bună atunci când aveți nevoie de mai mult decât date brute AdWords.

În loc să faceți manipularea datelor prin tabele pivot într-o foaie de calcul, acest script o va face pentru dvs., atunci când deschideți foaia, aceasta va avea deja date mai semnificative și mai ușor de citit de om.

Pentru a utiliza acest script, ar trebui să puteți distinge între segmente, atribute și valori sau cel puțin să puteți utiliza tabelele Google care detaliază ceea ce se întâmplă înainte de a scrie interogarea dvs. în Script AdWords.

O captură de ecran a documentației API de raportare Google AdWords
Captură de ecran de la Google care afișează coloanele de raportare disponibile pentru un raport de cuvinte cheie din AdWords. Segmentele, valorile și atributele sunt evidențiate în culori diferite.

Ceea ce îl distinge este faptul că procesează datele pentru segmente într-un mod unic. Spuneți că încercați să obțineți date despre diferitele tipuri de conversii pe care le conduce contul dvs.

Cele două script-uri anterioare vor include cele din raport, dar vor face mai multe linii pentru fiecare element AdWords.

De exemplu, dacă un cuvânt cheie a emis 2 înscrieri și un apel, celelalte două scripturi din această postare vor include două rânduri pentru acel cuvânt cheie, primul rând care indică numărul de înscrieri și linia următoare care indică numărul de apeluri.

Uneori este util să aveți un raport care să aibă doar o singură linie pentru fiecare entitate, astfel încât să puteți vedea totul despre un singur cuvânt cheie pe o singură linie, decât să trebuiască să scanați întregul tabel pentru a găsi alte referințe la respectivul cuvânt cheie.

Deci, iată ce arată un exemplu de ieșire din acest script:

O foaie de calcul cu date AdWords unde segmentele sunt afișate ca coloane
Acest script pune datele AdWords într-o fișă Google după ce a convertit diferite valori disponibile pentru segment într-o coloană. Aceasta vă permite să vizualizați toate datele pentru o entitate AdWords ca un cuvânt cheie pe un rând al foii.

Punctele cheie despre acest script:

  • Aceasta scoate date pivotate, astfel încât să obțineți un rând pentru fiecare entitate AdWords
  • Segmentele pentru elementul care este raportat vor fi afișate ca coloane

Obțineți acest script și instrucțiunile acestuia

Concluzie

Dacă ați fost întotdeauna curioși de Scripturile AdWords, dar ați ezitat să le încercați, considerați unul dintre aceste scripturi de raportare drept prima dvs. incursiune în lumea scripturilor.

Toate aceste scripturi fac este să mutați datele din AdWords într-o foaie de calcul, astfel încât acestea să aibă un risc scăzut pentru ca un începător să încerce. Cel mai rău lucru pe care îl puteți face este să faceți o foaie de calcul.

Iar cu economiile de timp pe care le puteți realiza prin faptul că nu mai trebuie să trageți manual date AdWords sau să plătiți un instrument pentru a face acest lucru, veți avea mai multe resurse pentru a vă dedica lucrului de valoare mai mare pe care îl aduceți managementului AdWords.

This is author biographical info, that can be used to tell more about you, your iterests, background and experience. You can change it on Admin > Users > Your Profile > Biographical Info page."

About us and this blog

We are a digital marketing company with a focus on helping our customers achieve great results across several key areas.

Request a free quote

We offer professional SEO services that help websites increase their organic search score drastically in order to compete for the highest rankings even when it comes to highly competitive keywords.

Subscribe to our newsletter!

There is no form with title: "SEOWP: MailChimp Subscribe Form – Vertical". Select a new form title if you rename it.

More from our blog

See all posts
No Comments

    Leave a Comment